چگونه درسی که به آن علاقه نداریم را بخوانیم؟
نوشته شده توسط : sevda

برای مطالعه درسی که به آن علاقه ندارین می تونین با استفاده از روش خلاصه نویسی، مطالعه به صورت گروهی و یا اختصاص بهترین زمان مطالعتون اون درس، اون رو بخونین و بتونین نمره قبولی اون درس رو در امتحانتون کسب کنین.

 



مسلما برای همه ما پیش اومده که در دوره ی تحصیلی خودمون با مشکلات جدی مواجه بشیم و همین موضوع باعث بشه که اینطور فکر کنیم که به یک درس خاص علاقه نداریم یا اینکه پایه درسیمون تو بعضی مباحث ضعیف. خب در چنین مواقعی این حقیقت وجود داره که اول و آخر باید آزمون درس مربوطه رو بدیم و یه نمره قبولی هم بگیریم.

پس این سوال پیش میاد که چگونه درسی که به آن علاقه نداریم را بخوانیم ؟ در پاسخ به این سوال ممکنه چیزای مختلفی به ذهنتون بیاد. در حالت کلی روش های مختلفی وجود داره که به شما کمک میکنه درسی و که بهش علاقه ندارین و بخونین و نمره  قبولی درس مربوطه رو هم دریافت کنین. در ادامه مطلب با این موارد آشنا میشیم و اطلاعات بیشتری در مورد اونا پیدا می کنیم.

 

روش های مطالعه درسی که به آن علاقه نداریم

همونطور که اشاره کردیم برای پاسخ دادن به سوال چگونه درسی که به آن علاقه نداریم را بخوانیم، روش های مختلفی وجود داره که به ترتیب به اونها اشاره می کنیم:

 

در برنامه خود اون درس رو اول بخوانید:

حتما شما هم تا حالا نام کتاب قورباغه ات رو قورت بده رو زیاد شنیدید. شاید به این فکر کنیم که معنی این اصطلاح عجیب و غریب چیه؟ قورباغتو قورت بده یعنی دقیقا کاری که برات سخته رو سریعتر انجام بده. به همین خاطر هم در مورد اینکه چگونه درسی که دوست نداریم را بخوانیم باید به این نکته اشاره کنیم که هر چقدر زودتر و سریعتر شروع به خوندن این دروس کنین، میزان موفقیتتون بیشتره. پس عجله کنین و مطالعه رو اول از درسایی شروع کنین که اونا رو دوست ندارین.

 

خلاصه نویسی کنین:

خلاصه نویس کردن یکی از روش های مطالعاتی که برای هر درسی نتیجه مطلوبی داره. یعنی فرق نداره شما یه درس و دوست داشته باشین یا اینکه ازون بدتون بیاد، به هر حال شما باید درو مختلف و بخونین، پس بهتره برای اینکه وقتتون هم گرفته نشه از روش خلاصه نویسی استفاده کنین.

 

بهترین زمانتون رو برای مطالعه اون درس اختصاص بدین:

همه ی آدما یه تیم های خاصی از روز ممکن تمرکزشون برای درس خوندن بیشتر باشه و کیففیت مطالعاتی بهتری داشته باشن. در این موارد توصیه میشه که تایم های طلایی روزتون به درس هایی که دوست ندارین اختصاص بدین، چرا که به هر حال درسایی که دوست دارین و خواهید خوند و به خاطر علاقتون به اون درس هم که شده، درس مورد علاقتون و در هر تایمی مطالعه میکنین. اما خوندن درسایی که دوسشون ندارید در زمانهایی از روز که بیحال و خسته هستین اصلا نتیجه ی مطلوبی نداره و باعث میشه تا سریعا مطالعه رو کنار بذارین.

 

گروهی بخوانید:

گروهی درس خوندن هم خیلی لذت بخشه و معمولا نتایج خیلی خوبی داره. چون حس رقابت درس خوندن گروهی باعث میشه که سرعت مطالعاتی افراد افزایش پیدا کنه و به دلیل جو صمیمانه و دوستانه ای که تو جمع های مختلف وجود داره، درس خوندن لذت بیشتری داره.

 

چگونه درسی که به آن علاقه نداریم را بخوانیم؟

 

برای ایجاد انگیزه برای درس خوندن می تونین مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید: ایجاد انگیزه برای درس خواندن

 

 

 

 

 

مشاوره مطالعه درسی که به آن علاقه نداریم

مشاوره مطالعه درسی به ما کمک میکنه تا بدونیم چگونه درسی که به آن علاقه نداریم را بخوانیم. پس بهتره به جای اینکه سریع بیخیال درس خوندن بشیم و این تصور اشتباه و تو ذهنمون ترویج بدیم که تو فلان درس پایه تحصیلیمون ضعیفه، به دنبال این باشیم که با یه مشاور متخصص و با تجربه مشورت کنیم و یاد بگیریم که چطور درسی که به آن علاقه نداریم را مطالعه کنیم تا بتونیم نمره قبولیی و بگیریم.

مسلما اگه دقت کنین می بینین که همه ی درس ها یه جذابیت های خاصی دارن و نمیشه گفت که همه ی اونا کسل کننده هستن، چرا که باعث میشه یه اطلاعات جدیدی به دانسته های ما اضافه بشه. در هر صورت باید این نکته رو به خاطر بسپاریم که باید نمره ی قبولی دروسی که حتی ازشون بدمون میاد رو هم کسب کنیم پس با کمک مشاوره مطالعه درسی می تونیم این کار و به نحو احسن انجام بدیم. هرکاری راه حل مناسب خودش و داره که افراد متخصص اونو بلدن و نا امیدی و زود خسته شدن باعث شکست در مسیر تحصیلی میشه.

مشاورای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در مورد روش مطالعه درسی که به آن علاقه ندارین جواب بدن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و از تجربه اونا برای رسیدن به نتیجه دلخواه کمک بگیرین .

در ادامه بخوانید: اهمیت فیلم آموزشی در یادگیری

 

 

 

 

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ چگونه درسی که به آن علاقه نداریم را بخوانیم؟

✔️ یکی از روش هایی که برای مطالعه درسی که به آن علاقه نداریم موثره خلاصه نویسی کردن از اون درسه که بقیه موارد در این مقاله گفته شده.

2- ✔️ بهترین زمان برای مطالعه دروسی که به آنها علاقه نداریم چه موقعیه ؟

✔️ بهترین زمان برای مطالعه دروس، تایم طلایه برای مطالعست که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده.

3- ✔️ گروهی خوندن چه تاثیری در یادیگیری که دروسی که به آن ها علاقه نداریم داره؟

✔️ همون طور که در این مقاله گفته شد، گروهی خوندن باعث میشه حس رقابت بین  دانش آموزا بیشتر بشه و با انگیزه بیشتری درس رو بخونن.

منبع : چگونه درسی که به آن علاقه نداریم را بخوانیم؟





:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: